۱۳۸۸ آبان ۲۴, یکشنبه

وقتی که دیگر توجیهی باقی نمی ماند!!

احمد جنتی در نماز جمعه این هفته تهران:

پرچم مبارزه با آمریکا و مرگ‌ بر آمریکا باید همیشه افراشته باشد و اگر قرار باشد این نظام، انقلاب و اسلام پابرجا باشد و مردم راحت زندگی کنند پرچم مقابله با دشمن همیشه باید افراشته باشد.چرا عده‌ای این حقایق را نمی‌فهمند و یا می‌فهمند و خود را به نفهمی می‌زنند و وقتی کنگره آمریکا 55 میلیون دلار برای تضعیف نظام جمهوری‌اسلامی اختصاص می‌دهد به این معنی است که قصد دارد با خدا و مردم جنگ کند و اختصاص بودجه آن‌ها برای جنگ با خدا و مردم است".


سال هاست که از تریبون های رسمی کشور چنین سخنانی به گوش می رسد؛سخنانی که در آن تلاش می شود تا به مردم القا شود که این رژیم حکومتی الهی است و مشروعیتش را از خدا می گیرد و بعد بلافاصله نتیجه گیری  شود که مخالف با این نظام محارب است و  پس از آن مجوز سخیف ترین برخوردها با آن نیز توسط شرع دروغین شان صادر می گردد. این حکایت سی سال گذشته این حکومت است.حکومتی که در ابتدا با کشتار و اعدام مخالفانش استقرار پیدا کرد و اکنون سی سالگی اش را در خونابه نداها و سهراب ها جشن می گیرد.
اکنون یکی از عناصر کلیدی و رهبران بزرگ کودتا در نماز جمعه  از استراتژی بقاء و استمرار نظام طی سی سال گذشته رسما پرده برداری می کند:
((اگر قرار باشد این نظام، انقلاب و اسلام پابرجا باشد و مردم راحت زندگی کنند پرچم مقابله با دشمن همیشه باید افراشته باشد.))
آری سی سال است که به نام مبارزه با استکبار جهانی و استقلال، ملت ایران تحت شدیدترین فشارها قرار گرفته اند. همه عقب ماندگی ها،حقارت ها و نا به سامانی ها به گردن شیطان بزرگ و ایادی جهان خوارش است.ملت ایران باید همواره در سالروز به اصطلاح آزادی شان به جای جشن گرفتن این روز مشت های گره کرده و بغض های فرو خفته خود را نثار امریکا و اسرائیل کنند که چه؟؟؟ که ایشانند عامل توقف و سکون ابدی این کشور!! که اینانند مانع پیشرفت ما !! که اینانند که قصد دارند حاکمیت کفر و بی دینی را بر این کشور مجددا حاکم کنند!!!
و اما وی در بخش دیگری از سخنش این مسئله را به حکومت الهی ربط می دهد؛ مخالف این مرام مخالف حکومت خداست و خواستار جنگ با خدا و مردم است!!

سالیان سال است که ذهن این ملت به خصوص کودکان انقلاب و هم نسلان ما که از همه جا بی خبر در این زمانه به دنیا امده ایم  با این حرف ها پر شده  و به ما تلقین شده که بدون هیچ حرف و سوالی سخن ایشان را بپذیریم.چرا؟؟به این دلیل که حکومت ،حکومت عدل الهی است ورهبرش نائب امام زمان است.برخی از ما نیز به خاطر این که دچار عذاب الهی نشویم سال هاست که سکوت کرده ایم و دم برنمی آوریم!!
دم بر نمی اوردیم که چرا کشوری با این همه منابع و ذخایر و در حالی که در زمان پیش از این انقلاب حرف اول را در منطقه می زد اکنون به این وضع دچار شده است؟
دم بر نمی اوردیم که چرا در حکومت امام زمان این همه جرم و جنایت رواج دارد؟اگر فساد وفحشا در جامعه به صورت بارز رخ نمی نماید اما در پستوها و نهان خانه ها چه خبر است؟
دم بر نمی اوردیم که چرا هنوزحاکمان رانت خوار و ثروت اندوز این بار در پوشش دین بر مردم حاکمند و البته فقرا و دردمندان جامعه روز به روز بدبخت تر و فلاکت زده تر می شوند.

و هزاران پرسش بی پاسخ دیگر که سال ها  ذهن ما را مشغول کرده بود ولی  یا اینکه توجیهات حاکمانمان را منطقی پنداشتیم یا در خوش بینانه ترین حالت جرات به زبان اوردنش را نداشتیم.
این ماجراها تا خرداد امسال ادامه داشت؟هنوز در اعماق وجودمان دلیلی برای بازایستادن از ادامه این مسیر تلخ نداشتیم.با خود می گفتیم رژیم سابق جنایتکار بود و خون های زیادی از جوانان ملت را ریخت. اما این حکومت در نهایت نام اسلام را با خود یدک می کشد و لااقل از روی رافت اسلامی هم که شده هیچ گاه مخالفینش را کشتار و سرکوب نخواهد کرد.هنوز صدای اعتراضی تا ان روز به گوش نمی رسید پس دلیلی برای نارضایتی وجود نداشت.
اما خرداد 88 حجت را تمام کرد.همه آزادی خواهان ایران به امید بازگشت کشور به آزادی و دموکراسی تمام هم و غم وامال و ارزوهای خود را زیر پرچم سبز میرحسین موسوی جمع کردند تا شب تیره ما را سحری باز رسد... همه چیز رویایی پیش رفت!شور و نشاطی وصف ناشدنی سراسر کشور را فرا گرفته بود اما...همه چیز خراب شد؛ زمین و زمان روی سرمان ویران شد وما باور نکردیم و خواستیم اعتراض کنیم و اعتراض کردیم ؛ همین... ولی...همه دیدیم که چه شد...آن لحظه بود که دیگر هیچ توجیهی برایمان باقی نماند؛اکنون دیگر امیدی برای ادامه مسیرتاریک پیش رو باقی نمانده؛ هرچه تلاش می کنیم راه بازگشتی پیدا کنیم نمی شود.همه تابوهای قبلی در نظرمان شکسته است.اکنون گرفتن تقاص خون های به ناحق ریخته شده  جوانان وطن بر دوش ما سنگینی می کند،دیگر نفس مان بالا نمی اید تنفس در هوای آلوده دروغ و ریا و دین فروشی سخت شده است؛ دیگر تنها راه قیام در مقابل خدایی است که تنها کارکردش حفظ حاکمیت واپسگرایی است.
اکنون اما خدای احد و واحد در درون همه ما اینگونه نجوا می کند نگذارید که با نام دین برشما ظلم کنند چون حکومت بر کفر باقی می ماند و بر ظلم نه...و درنهایت به ما قول می دهد که؛
ان تنصروالله ینصرکم ...پس نترس خدا هم تا آخر با ماست.

۱۳ نظر:

اشکان پارتی گفت...

سلام
من جزو همان گروه هستم که ایشان فرموده اند نمی فهمند .
نمی فهمم که چطور نظام جمهوری اسلامی همان خداست ؟
نمی فهمم که اگر قرار باشد راحت زندگی کنیم چرا باید حتما علم دشمنی افراشته باشد ؟ پس چطور بود که در طی 30 سال گذشته که حسابی دشمنی کردیم راحت زندگی نکردیم ؟
خودمانیم این آیت الله جنتی ماشاالله عجب امید به زندگی بالایی دارد !! نه خسته می شود و نه بی انگیزه .
از لطف و محبت شما هم بسیار سپاسگزارم .
بابت کم سر زدنم پوزش می خواهم . مدتی گرفتار بودم .

mazloom گفت...

در مورد ان که 30 سال است این حکومت برای خود دشمن تراشی می کند و عقب ماندگی ها خود را با این حربه توجیه می کند کاملا موافق هستم البته این تاکنیک نه تنها برای توجیه این عقب ماندی ها به کار رفته بلکه برای هزاران مسایل که از جمله ازمایشات موشکی و ادامه روند هسته ای را نیز در پی گرفته
و در مورد سو استفاده از دین مشکلی است که مدتها نخبگان این جامعه را ازرده است و می ازرد مشکلی که با تغییر مذهب به جای خرافه ها ورسومات چرکین جامعه به وجود امد

اشکان پارتی گفت...

سلام
با مطلب : " پویایی ایدئولوژی , ممکن یا نشدنی ؟ " در خدمتتان هستم .

سبزانديش گفت...

سلام. مي‌دانيد چرا شما نيز پاسخ مفصلي به من نمي‌دهيد؟ علتش اين است كه شما فقط پوسته ظاهري بحث را مي‌بينيد و كمي عميق‌تر برخورد نمي‌كنيد با مفاهيم. البته من توقع ندارم شما چرخش ناگهاني در عقايدتان داشته باشيد. اما انتظار داشتم لااقل روند تدريجي دورشدنتان را از موضع‌گيري بر پايه عصبانيت را شاهد باشم كه متاسفانه هنوز هم همانيد.
عزيز من، شما چرا در يك بحث متمركز نمي‌شويد و دائم خط عوض مي‌كنيد؟ بعد هم دلالتتان بر موضوع ديگري را جايگزين مي‌كنيد و بخودتان جام قهرماني مي‌دهيد. من از نگاهي كه مي‌تواند و بايد با احترام همراه باشد و تفاوتش با التزام گفتم. ولي شما مجددا بنده را محكوم به چشم‌بستن روي خونها و ... كرده‌ايد. تازه اگر ملاك صرفا خونخواهي هم باشد، مجددا حرف بنده ثابت مي‌شود. من داستان واقعي دل ريش مادري را گفتم كه هزار هزار ديگر مثل او وجود دارند. آنوقت شما ناله‌هاي مادر ندا و سهراب و .... را به رخ من مي‌كشيد؟ هزاران مادر جنازه پاره پاره فرزندانشان از ميدان مبارزه با استبداد و دفاع از كشور بازگشت و چه بسا بازنگشت. هزاران ناله مادرانه هنگام بيرون كشيدن پيكر عزيزان از ميان ويرانه‌هاي موشكباران برخاست. شما كه مي‌توانيد همه اينها را نديد بگيريد يا فداي خشمتان كنيد، از كجا معلوم كه روزي ديگر ناله مادر ندا هم فراموشتان نشود؟
من خواستار تداوم هيچ وضعيت اسفباري نيستم و هيچ جنايتي را توجيه نمي‌كنم. نمي‌گويم بيشتر از شما اعتراض دارم، ولي بقدر خودم شكايت دارم. ولي يقين داشته باشيد نگاه شما و رفتاري كه ناشي از اين نگاه است (مانند برخي صحنه‌ها كه در 13 آبان رخ داد) منجر به وضعيتي اسفبارتر خواهد شد و فرصت جنبش سبز را براحتي هدر خواهد داد. عصباني باشيد، ولي از روي عصبانيت تصميم نگيريد. اگر اعتقاد داريد تصميم 30 سال قبل مردم ايران اشتباه بوده، علت را در چه مي‌دانيد؟
اگر مي‌خواهيد يك قدم به وضعيتي كه من و شما و بقيه از آن رضايت بيشتري داريم نزديك شويم، جاي اين مجادلات كه به جايي نخواهد رسيد، به حرف و رهمود موسوي (شبكه‌هاي اجتماعي) عمل كنيد. در محافل و مجالس سعي كنيد دوست و آشنا و همكار و همكلاسي و فاميل و ... را از حقايق باخبر كنيد و به حقوقشان آشنا كنيد. دوباره و بدون تعارف مي‌گويم، اين نوع تفكر و عملكردي كه بر مبناي آن است، هيچ ندارد براي جنبش جز ضرر
اين را هم ببينيد و روي اينها تامل كنيد
http://www.mowjcamp.org/article/id/64329
موفق باشيد

سردبیر نارنج سبز سیاسی اجتماعی گفت...

سلام
ممنون از پیامتان
به زعم آقایان ملت نمی فهمند
موفق و سربلند باشید

mazloom گفت...

با مطلبی با عنوان (رسانه های میلی حاکمان یا رسانه ی ملی مردمان)به روزم

محسن گفت...

سلام .مرسی از لطفتون ، وامیدوارم همیشه سبز باشید
اگه مایلید تبادل لینک کنیم ولی من شما رو لینک کردم
اینم باید بگم ماه پشت ابر نمی مونه یک روز طلوعی سبز خواهیم داشت به امید آن روز

ali گفت...

سلام.نامه یک مادر و پاسخ آیت الله منتظری.

به جای قاتل ندا نامزد او را دو ماه زندانی کردند!!!!

چه افرادی و ارگان هائی می توانند عامیلن قتل دکتر پوراندرجانی باشند؟

خلیل گفت...

سلام، دشمن تراشی تنها راهی است که جمهوری اسلامی برای ماندن یافته است.

newsens گفت...

سلام،
من چند تا سئوال دارم، عمر طبيعي آدما چند ساله؟، چرا بعضي از آدم ها رو هيچ مرگ و مرضي از پا نمي ندازه؟، آيااين همون سنت استدراج نيست كه مي گن خدا به آدم ها خيلي خيلي عوضي فرصت مي ده تا كوله بار گناهشون رو سنگين تر كنن تا ديگه هيچي نتونه از آتش جهنم كه حق مسلمشونه نجاتشون بده؟ مخاطب اين سئوالات اين بز پير برادر جنتي لعنتي يه كه فكر كنم ركورد حضرت نوح رو هم مي زنه!!

سبزانديش گفت...

سلام
از اينكه به تداوم گفتگو راغب هستيد خوشحالم. و به خودم اميدوار شدم كه توانستيم اندكي به هم نزديك شويم. اميدوارم به ادامه.
گرچه واژه فتح سنگر به سنگر را بيشتر در سطح ادبيات رزمي ميبينم و كاربردش را نامناسب ميدانم اما روح كلي گفتارتان مثبت است.
موفق باشيد

mazloom گفت...

دراین جمله ی بنده (در میان تمام اخباری که نوعی جناح بندی در ان هویدا است و هیچ کدام حقیقتی را به صورت کامل در بر ندارد دنبال چه حقیقتی هستید)چگونه چنین استدلالی راکردید (این است استدلال محکم تو؛ که تمام رسانه ها دروغ گو و جعل باف هستند واقعا حقیقت همین است!!!!)
بنده در مطلب وبلاگم همان گونه که شما نیز بدان معتقدید دارای نوعی جناح بندی است که از حاکمیت به ان رسانه سرچشمه گرفته
بنده در این تعجبم که چرا به دنبال ان هستی که شعار های مردم را از روی اگاهی بخوانی نه از روی احساس پاک!
بنده هیچ اه صحبت در تایید نظام خاصی نکردم که همکنون خود را متعصب به این نظام دانم.
وبنده تنها یک بار کلمه ی دروغ پردازی را استفاده کردم که ان هم متعلق به رسانه ی میلی خود ما بود

Unknown گفت...

 . آیت‌الله منتظری پدر انقلاب مقدّس  اسلامی فرمودند:
استقلال یعنی زیر یوغ خارجی نباشیم و آزادی یعنی مردم در اظهار عقیده و بیان آزاد باشند. نه این‌که به محض ابراز نظر مخالفی، کار به زندان و حبس
چقدر ناراحت کننده است که اشخاصی‌که سی‌سال پیش فریاد می‌زدند استقلال،آزادی، جمهوری اسلامی  همان اشخاصی‌هستند که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را از بین بردند. انشا‌الله خداوند به اینها میفهماند که معانی این  شعارها که دوباره این روزها میشنویم چی‌هست. همین شعار‌هایی‌که انقلاب عزیز اسلامی ما را سی‌ساله پیش به دنیا آورد.